Marketing Schmarketing gelooft in het weglaten van opsmuk.
 

Geen dingetjes en moeite maar krachtige concepten recht vanuit het hart van een merk. Wij helpen merken tot de kern
van hun identiteit te komen om vervolgens een sterk karakter op te bouwen. We zorgen voor een helder verhaal, daarna
inspireren, motiveren en activeren wij mensen om mee te doen en het merkverhaal door te vertellen.  


stagefinder-authenticiteit-marketing-schmarketing
 

In ons werk vinden wij authenticiteit het aller belangrijkst. Een merk moet oprecht zijn, dan pas kun je mensen écht raken. We letten op alle details, van ieder aspect van het merk. Van conceptcreatie tot design, aandacht maakt alles mooier. Echte, bewuste aandacht is uiteindelijk het meest waardevol en daarom werken wij alleen aan merken waar we echt enthousiast over zijn.


 

Inspiratie vinden wij voornamelijk in moderne kunst, design en architectuur. De stroming waar we ons in verdiepen verschilt per merk, dit hangt af van het concept. Branding gaat over associëren en nieuwe connecties maken. Daarom is het heerlijk voor je brein om andere mensen vanuit een concept te zien werken. Mensen die een boodschap willen overbrengen, iets te zeggen hebben, zich willen uitdrukken. Een verhaal of een design wordt hier beter van, omdat het ergens vandaan komt. 

Jan Schoonhoven zegt hier iets zonder het te zeggen. Kunst zonder boodschap is de boodschap. Hij laat het materiaal voor zich spreken, geen verborgen verhalen, geen opschmuk. Hij gaat terug naar de essentie, dat waar het eigenlijk over gaat. Techniek, vorm, materiaal, structuur en licht. Kunst als product.

jan-schoonhoven-marketing-schmarketing-inspiratie-tate-modern

Marketing Schmarketing is gestart door Leroy Duivenvoorden en Vera Westenberg, twee mensen met de ongeremde drang om merken, campagnes en andere uitingen krachtiger, helderder en vooral mooier te maken. Het is uitgebouwd met een netwerk van fotografen, designers, illustrators, filmmakers, stylisten, copywriters, digital developers en visual artists. Mensen die begrijpen dat in ieder detail hetzelfde gevoel naar boven moet komen om een sterk merk te kunnen bouwen. 

 

Marketing Schmarketing groeit, daarom zoeken we altijd naar nieuw talent om ons netwerk uit te bouwen. 


vera-westenberg-marketing-schmarketing-branding
 

Vera Westenberg leerde branding en visual storytelling op het Amsterdam Fashion Institute. Hierdoor maakt ze onderbouwde esthetiek met een sterke fashion feel. Vera specialiseerde zich in visuele beeldcultuur en het creëren van merkconcepten. Haar Twentse nuchterheid is terug te zien in de manier waarop functionaliteit voorop staat, haar werk is minimalistisch en helder in zowel design als brand development.

Vera op LinkedIn


 

Leroy Duivenvoorden leerde creatieve marketing en motivatie psychologie in New York. Hierdoor denkt hij groot en zet zijn storytelling aan tot actie. Hij verdiepte zich verder in het Neuro Linguisme en start-up branding. Op basis van psychologische modellen structureert Leroy conceptsessies, campagnes en salesstories waardoor zijn werk natuurlijk aanvoelt en mensen raakt. 

Leroy op LinkedIn

leroy-duivenvoorden-marketing-schmarketing