Betekenisvol marketingproject op de agenda voor 2024?

Nu open: Dien vrijblijvend een aanvraag in voor campagnes, branding, content en merkstrategie.

Bi+ Pride Amsterdam

Meer liefde voor iedereen tijdens Pride Amsterdam

Meer ruimte en liefde voor iedereen.

Zichtbaarheid creëren voor mensen buiten de norm is in het algemeen is erg belangrijk voor ons, maar dat van de bi+ community al helemaal. Het viel ons op dat er tijdens de Canal Parade tijdens Pride Amsterdam geen boten mee vaarden die zich focusten op zichtbaarheid voor biseksuele mensen. Samen met Stichting Bi+ Nederland brachten we hier verandering in. Op vrijwillige basis hebben we ons ingezet voor de productie, het ontwerp en de fondsenwerving van de boot. We hebben onze eigen klanten kunnen betrekken en tegelijkertijd zijn we bezig geweest met het creëren van cultuur. Biseksualiteit blijft vaak onderbelicht, en dat moet anders. In 2022 maakten we daarom de 'Meer Liefde Voor Iedereen' boot met als thema Studio 54, disco. En in 2023 'Meer Ruimte Voor Iedereen', wat zich visueel vertaalde in een Space Age thema.

Representatie biseksualiteit

Er zijn naar schatting bijna 1 miljoen mensen in Nederland biseksueel. Toch is het een van de meest onderbelichte en meest onzichtbare groepen in de LHBTIAQ+ gemeenschap. Want hoe wordt het zichtbaar dat iemand aantrekking tot meerdere genders kan ervaren? Ons doel is om mensen op de boot, op de kades, op tv en over de wereld te laten zien dat biseksuele personen bestaan

Samen zorgen voor zichtbaarheid

Op vrijwillige basis hebben we het ontwerp, de productie, en fondsenwerving van de boot op ons genomen. We hebben klanten kunnen betrekken in sponsoring, en mensen uit de gemeenschap kunnen betrekken in het maken van de boot. Waar veel commerciële boten grote productie teams inzetten die niets te maken hebben met de gemeenschap, stonden wij met elkaar een boot te bouwen. Voor en door de community, zoals het hoort toch?

In 2022 had de boot het thema 'Meer Liefde Voor Iedereen', geïnspireerd op Studio 54 met illustraties van bi-cons als David Bowie, Grace Jones, Freddie Mercury en Basquiat, vol discoballen en pailetten. In 2023 was het thema 'Meer Ruimte Voor Iedereen'. We vertaalden dit in Space Age. Met veel metallics in blauw, paars roze van de bi-vlag, en roze, geel, blauw van de pan-vlag (onderdeel van de bi+ gemeenschap.

De boot heeft veel media aandacht gekregen. Zo waren beelden te zien op Nu.nl, NL Times en AD. In 2023 hebben we er voor gezorgd dat de verslaggeving van AVROTROS bij elke boot een verhaal voorlas van een persoon op de boot die in beeld gebracht werd, om zo te zorgen voor niet alleen een perspectief vanaf de kade, maar juist ook van mensen op de boten zelf!

Specifieke wensen voor je merk? Stuur ons direct een bericht.