Betekenisvol marketingproject op de agenda voor 2024?

Nu open: Dien vrijblijvend een aanvraag in voor campagnes, branding, content en merkstrategie.

Tropenmuseum

Hoe Marketing Schmarketing van een campagnebeeld een 360° content campagne maakte

Merk Fotografie

Content Driven Campaigns

Het visualiseren van het wereldwijde genderspectrum.

Hoe behandelen we een onderwerp dat zo persoonlijk is als gender? Hoe betrekken we de gemeenschap die deel uitmaakt van het gesprek over gender, maar blijven we inclusief voor de algemene museumbezoeker die zich misschien niet door het onderwerp aangesproken voelt? Hoe kunnen we het niet te activistisch aanpakken en toch een punt maken? Hoe portretteren we meerdere genders in één sterk beeld? En het belangrijkste: hoe zorgen we voor betrokkenheid en de vereiste bezoekersaantallen? Dit is de uitdaging die het Tropenmuseum aan Marketing Schmarketing toevertrouwde.

Zichtbaarheid creëren voor mensen die de expositie representeren.

Een open blik op de wereld leidt tot meer ruimte, meer vrijheid en meer begrip. Deze expositie geeft mensen die open blik door een breder perspectief op gender te bieden. Onze visie voor de campagne was om dat spectrum van mogelijkheden naar voren te halen, helemaal tot aan de eerste ontmoeting die mensen hebben met de expositie: de gezichten van de campagne. Gezichten van mensen die allemaal verschillende elementen van het genderspectrum weerspiegelen.

Een verzameling verhalen die samen een nieuw perspectief vormen.

Alles wat we doen draait om representatie. Mensen kunnen moeilijk zijn wat ze niet kunnen zien. In de campagne die we hebben gemaakt voor What a Genderful World wilden we een platform bieden voor mensen wiens verhaal zelden op grote schaal wordt verteld in de cultuur waarin we leven. Deze campagne van het Tropenmuseum moedigt inclusie en acceptatie aan doordat deze vijf mensen hun uiteenlopende verhalen  vertellen.

Kerst

Let's talk!