Marketing Schmarketing geeft sinds 2018 meer diepgang aan merken. Als onafhankelijke brandstudio helpen we vooruitstrevende organisaties met het uiten van hun visie om die vervolgens te vertalen in krachtige identiteiten, campagnes en creatieve communicatie. Van strategie tot productie helpen we merken te resoneren met een grotere diversiteit binnen hun doelgroep.
Inclusief: Input/content sessie, strategie plan, , visuele stijl en formats.
Huisstijl, logo, design elementen, kleurpalet, fonts, beeldtaal, expressieve waarden. Visuele identiteit, digital design, webdesign, content en templates, data visualisaties, illustraties, stijlelementen, events en offline experiences, print & packaging, marketing materiaal, product design en concepting.
Overzichtelijke gids zodat het team en partners direct met het nieuwe merk overweg kunnen.
Voor het doorvoeren van de nieuwe stijl in alle communicatie. Deze uren worden aan het begin van ieder kwartaal, of tussendoor, samen ingeschat en gereserveerd op een strippenkaart. Mogelijk: fotografie, video, edit, copy, data design en templates.
Reserveren kan gemakkelijk door een aanbetaling te doen in de webshop.
De eerste stap is een conceptsessie. Dit is een manier gebleken om teams te verbinden en vroeg in het traject alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Tijdens een inputsessie zijn sleutelfiguren uit het bedrijf, of de mensen die het meest van het merk, de klanten of het team weten aanwezig. Ook zal in ieder geval alle beslissingsmakers over de strategie aanwezig zodat zij vanaf het begin betrokken zijn. Tijdens een conceptsessie doen we een deep-dive in het merk door te kijken naar beeld, waarden en door samen de ambitie en purpose van het merk via verschillende methodieken te bespreken.
Deze sessie duurt ongeveer 2,5 uur en vindt plaats op locatie of in onze studio in Amsterdam om het team in een frisse en creatieve mindset te krijgen. We adviseren om 5-7 mensen aanwezig te hebben tijdens de conceptsessie. Meer intern onderzoek is mogelijk op aanvraag.
Wat is de kern van het merk en waar staat het voor? Wat vindt de doelgroep belangrijk en hoe uiten deze waarden zich in de huidige beeldcultuur? We onderzoeken het merk, de markt en de doelgroep om helder in kaart te brengen wat deze met elkaar verbindt. We vinden linkjes en patronen tussen waar het merk voor staat en hoe die missie terugkomt in onze cultuur. We onderzoeken welk archetype bij het merk past en welke menselijke behoeften het merk in voorziet om zo tot een solide strategie te komen. Zo creëren we een steeds rijkere cultuur van referenties om het merk heen, waardoor een merk steeds authentieker, eigener en onderscheidender wordt.
Op basis van het onderzoek creëren we nieuwe connecties. Vervolgens ontdekken we een creatief haakje waardoor het merkconcept logisch en vertrouwd voelt.
Nu we de organisatie, de purpose en de markt goed begrijpen associeren we rondom het merk om het karakter steeds beter te leren kennen. We analyseren en combineren het onderzoek en de inspiratie om tot de kern van het merkgevoel te komen. We leggen nieuwe verbindingen om een sterk concept te creëren voor een authentiek merk met diepgang. Een merk dat mensen weet te raken voorbij ratio.
Het concept leveren we op door direct een beeld te geven. Zowel van digital design, fotografie en stijlelementen maken we verschillende moodboards zodat het team betrokken is in het design proces.
Op basis van de feedback en input na de moodboardfase vertalen we het merk in drie unieke stijlen. Deze worden opgeleverd in een interactieve sessie waarin we samen diverse elementen combineren om tot een definitieve design richting te komen.
Het final design wordt opgeleverd op een manier dat het team er direct mee aan de slag kan.